Friday 27 January 2012

Aku Benci Kau! Saya Suka Awak!!


                                                                                    Bab 1
“Arghhh…!!ko ingat ko boleh dapatkan dia ke..?!!aku tak dapat dia,jangan harap orang lain akan dapat dia..!!!” Ayat yang membuatkan Iqmal sering kali teringat. Ayat itu juga yang membuatkan dia dan kawan baiknya, Hakim bergaduh sampai berdarah bibir dan lebam-lebam. “Kring…Kring….Kring…!!” Telefon rumah Iqmal berbunyi dan membuatkan Iqmal tersedar dari khayalannya. “Hello…nak cakap dengan siapa?” Iqmal bertanyakan kepada siapa yang menelefon itu. Kedengaran suara seorang gadis yang menjawab. “Assalamualaikum…..” Belum sempat si penelefon sambung ayat,Iqmal sudah menyampuk. “Opss..sori…Assalamualaikum dan waalaikumussalam…..heheheh...” Iqmal sedikit terasa malu. Sepatutnya dia memberi  salam dahulu. “waalaikumussalam..tak pe…saya nak bercakap dengan Puteri.” Balas si penelefon tadi menjawab soalan yang Iqmal ajukkan pada awal tadi. Puteri adalah adik Iqmal yang sedang menuntut di UTM tetapi sekarang musim cuti semesta. “Sebelum tu,boleh saya tau sapa yang bercakap ni?” Iqmal cuba mengayat  si gadis tersebut dan belum sempat Iqmal tahu namanya,Puteri terus mencapai gagang telefon tersebut. “Kacau daun betul la puteri ni,baru nak ayat kejab…hehhehehe”. Iqmal tergelak kecil dan terus berlalu membiarkan adiknya bersembang dengan si gadis yang entah namanya. Sejak dari kes gaduh Iqmal dan Hakim,mereka sudah tidak seperti dahulu yang sering keluar bersama dan kini Iqmal lebih senang keluar berseorangan kerana berseorangan lebih aman,tenang daripada keluar berdua...

No comments:

Post a Comment